Ikona dostępności

Erasmus 2021 - Węgry

Erasmus Węgry 2021 - logo

The participating cities are:

Satu Mare (RO), Rzeszów (PL), Iserlohn (DE), Prešov (SK), Bielsko-Biała (PL), Gorlice (PL), St. Pölten (AT), St. Albans (UK), Baia Mare (RO), Beherove (UA), Veľké Kapušany (SK), Sansimion (RO), Nyíregyháza (HU).

Date of the meeting: 16-19 of September 2021

Location: Nyiregyhaza

Organizer: Gábor Dombóvári

Goal of the project: The main goal of this town twinning project is to create an event and platform where young people of the twin and partner towns can meet and share their thoughts about active citizenship, democracy, youth participation and the involvement of youngsters in local decision making.

Timetable :

16th of September - Introduction of towns / City Rally

17th of September - Opening ceremony / Section work

Topics: Environmental protection / Advocacy / Forming opinions/  Crisis situation / Social solidarity

International evenings, presentation of the guest countries

18th of September - Taking part in the opening ceremony of “Tirpák” Festival / Meeting with the participating towns’ mayors  /  “Tirpák” Festival  - Trying out Hungarian food

Report of the sections’ work, debate on what was said

Csángo folkdance house

Farewell Party

19th of September - Zoo

Wyjazd młodzieży na Węgry do Nyiregyhaza 16-19.09.2021

Koordynator Węgierskiej strony- Gábor Dombóvári

Koordynator wymiany IV LO  - Lazaro Luis Delgado Conde

Uczestnicy i opiekunowie strony polskiej :

IV Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika  - p. H. Jezierska

VI Liceum Ogólnokształcące im. Ambrożego Towarnickiego – p. M. Wójcik

Zespół Szkół Energetycznych im. gen. Władysława Sikorskiego – p. J. Cyran-Dzioch

Zespół Szkół Gospodarczych im. Mikołaja Spytka Ligęzy w Rzeszowie – p. K. Buraś

Zespół Szkół nr 2 im. T. Rejtana – p. K. Rabczak

16.09, 1 dzień :
Nasza przygoda na Węgrzech rozpoczęta - wystartował projekt “Town-Twinning Meeting, European Dialogue for Young People”! Zaraz po przyjeździe mieliśmy okazję poznać innych uczestników projektu. Mieszkańcy różnych miast Europy, którzy wzięli udział w tym przedsięwzięciu, zaprezentowali się od jak najlepszej strony, opowiadając o swoich miastach, szkołach i krajach. Po obiadokolacji uczestniczyliśmy w grze  City Rally, polegającej na odnajdywaniu wyznaczonych punktów w mieście. Wykończeni po długim dniu poszliśmy spać, nie mogąc się doczekać kolejnych atrakcji.

17.09, 2 dzień:

Rozpoczęliśmy zajęcia w grupach. Każdy został przydzielony do realizacji jednego z pięciu tematów. Grupie z naszej szkoły zostały przydzielone do omawiania problemy społeczne i ekologiczne, które chętnie rozważaliśmy. Okazało się, że mamy wiele wspólnego z osobami z różnych krajów. Po kolacji zapoznaliśmy się bliżej z innymi uczniami oraz kulturami, uczestnicząc w spotkaniu integracyjnym oraz próbując lokalnych przysmaków  pochodzących z miast biorących udział w projekcie.

18.09, 3 dzień :

Pojechaliśmy na otwarcie Tirpak Festiwal. Była to oficjalna uroczystość, w której wzięli udział prezydenci, burmistrzowie i merowie miast partnerskich. Przedstawicielką miasta Rzeszowa była Wiceprezydent Rzeszowa Jolanta Kaźmierczak. Poświęciła nam ona kilka minut na rozmowę i wspólne zdjęcie. Później mieliśmy szansę spróbować lokalnych przysmaków oraz zapoznać się z kulturą węgierską. Braliśmy udział w grach ludowych (wyścigi ślimaków, balansowanie, test siły, węgierskie kręgle). Następnie wróciliśmy autobusem do hotelu, gdzie odbyło się podsumowanie dyskusji na tematy z dnia poprzedniego. Po kolacji, gdy już odpoczęliśmy, zaczęły się pokazy tańców ludowych oraz dyskoteka z przebojami w różnych językach.

19.09, 4 dzień
Po śniadaniu szybko się spakowaliśmy i o 9:00 byliśmy gotowi do opuszczenia hotelu Korona. Wraz z innymi uczestnikami spotkania udaliśmy się do Sosto - ogrodu zoologicznego blisko Nyiregyhazy. Spędziliśmy 3 godziny na oglądaniu ciekawych okazów zwierząt. Około godziny 14:00 cała grupa z Rzeszowa wyruszyła w podróż powrotną do domu. Wszyscy uczestnicy wyjazdu, uczniowie oraz nauczyciele, wrócili bezpiecznie z podróży - szczęśliwi i z uśmiechami na twarzach. Jesteśmy zadowoleni, że mieliśmy okazję  uczestniczyć w tego typu spotkaniu - dialogu  młodzieży i liczymy na więcej takich inicjatyw.

Aleksandra Dobrzańska kl.3as / Wiktoria Czerwonka 2c

Zapraszamy do obejrzenia galerii oraz krótkich filmików:

Overall, the trip was very interesting and educational. We learned a lot about people from other cities and countries. The conversations were absorbing when we had to talk about specified topics during section work. We got to try a bunch of Hungarian food and see a lot of local culture. On the last day we went to the zoo and saw many great animals, like polar bears, European bisons or elephants. I think this trip was great and genuinely an amazing experience.

Jakub Nowak kl.2B

In my opinion, our trip to Nyiregyhaza was great and successful. First of all, it gave us an opportunity to visit a new place, meet a new culture and cuisine. Second of all, we could meet new people not only from Hungary but also from different countries like Germany, Slovakia, Ukraine, Austria and Romania. We were able to check our English skills in real life situations. The workshop was really interesting and inspiring. There was a chance to share our ideas but also listen to others’ points of view. The main topics were environmental protection, advocacy, forming opinion, crisis situation and social solidarity. I think these topics are very important nowadays and we should discuss them at our school lessons. I hope there will be more such trips because it is a really great life experience.

Julian Simka kl.2E

Dziękujemy dyrektorom ZS nr 2, ZS Gospodarczych, SP nr 25  za przygotowanie różnorodnych materiałów promocyjnych na nasze rzeszowskie stoisko w Nyiregyhazie. Dziękujemy uczniom z ZS nr 2, ZS Gospodarczych, ZS Energetycznych i VI LO z Rzeszowa za wspólnie spędzony w tej podróży czas, a nauczycielom z ww. szkół za czujną opiekę i miłą atmosferę. Do zobaczenia na kolejnych wyjazdach!

Biblioteka
Internat
Działalność SU
Pedagog szkolny
Matura 2024
Latina exercenda
Przydatne linki

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.