Nagrodzeni uczniowie z klasy 1i pojadą do Europarlamentu w Strasburgu!
05.06.2019 r.W styczniu 2019 r. piętnastu uczniów z klasy 1i oraz uczeń klasy 3e wzięli udział w programie Euroscola, który daje szansę na odwiedzenie Parlamentu Europejskiego w Strasburgu, zapoznanie się z jego pracą, poznanie zasad jego funkcjonowania, a także poznanie młodzieży z innych krajów Unii. Koordynatorką projektu oraz opiekunem była profesor Zofia Pakosz.
Projekt Euroscola składał się z II etapów; I etap to test pisany z ograniczeniem czasowym, obejmujący zakres specjalistycznej wiedzy o Unii Europejskiej – historii wspólnoty, zakresu kompetencji jej organów oraz szczegółowych informacji na temat państw członkowskich.
Wynik 100% dał naszym uczniom prawo do wzięcia udziału w II – kreatywnym etapie konkursu, w ramach którego nagrali oni profesjonalny, pięciominutowy film zatytułowany „Zjednoczeni w różnorodności”. Ideą projektu było przedstawienie współczesnych i aktualnych problemów, z którymi borykają się różne kraje członkowskie wspólnoty tj. nietolerancja na tle rasowym, protesty gospodarcze, bezrobocie, podziały społeczne, czy Brexit oraz zaznaczenie europejskiej integracji w ich rozwiązywaniu.
Film okazał się być spektakularnym sukcesem – został obejrzany przez komisję konkursową aż 16 razy, a uczniom IV LO został przyznany wyjazd do Strasburga 27 lutego 2020 r.
Poniżej link do zwycięskiego filmu:
Co roku Parlament Europejski zaprasza młodzież w wieku 16-18 lat z krajów członkowskich Unii Europejskiej do udziału w kolejnych edycjach programu Euroscola. Celem konkursu jest wyłonienie klas czy grup, które otrzymają zaproszenie na spotkanie Euroscola odbywające się w siedzibie Parlamentu Europejskiego w Strasburgu.
Nagrodą w konkursie jest dofinansowywana wizyta w siedzibie Parlamentu Europejskiego w Strasburgu, gdzie odbywa się spotkanie zwycięzców konkursu Euroscola z całej Unii Europejskiej. Tym sposobem Euroscola umożliwia uczniom odwiedzenie Parlamentu Europejskiego w Strasburgu i zapoznanie się z jego pracą. Spotkanie Euroscoli trwa jeden dzień w godzinach od 8 do 17. Młodzi ludzie uczestniczą w symulowanych posiedzeniach „komisji parlamentarnych”, a następnie obradują podczas „posiedzenia plenarnego”.