Ikona dostępności

Aktualności

Relacja z wycieczki klasy 1F do obozu koncentracyjnego w Majdanku

17.03.2018 r.

Wczesnym rankiem, 9 marca 2018 roku, klasa 1F wraz z opiekunkami panią profesor Małgorzatą Żabińską-Osowy oraz panią profesor Marzeną Hajduk-Stelmachowicz wyruszyła na wycieczkę przedmiotową do Majdanku.

Po niespełna trzech godzinach dojechaliśmy do Państwowego Muzeum w Majdanku - muzeum powstałego w 1944 roku na terenie byłego niemieckiego obozu koncentracyjnego. Podzieleni na dwie grupy podążyliśmy za przewodnikami w podróż w przeszłość. Mieliśmy okazję od środka obejrzeć budynki, w których tysiące więźniów żyło, pracowało i umierało oraz w pełnej zadumie poznać szczegóły ekspozycji oraz wystaw dotyczących codzienności w obozie. Przybliżone nam zostały sylwetki więźniów, którzy pomimo wszechogarniającej śmierci, zachowali silną wolę walki. Mieliśmy również możliwość obejrzeć dokumenty i przedmioty codziennego użytku pochodzące z tamtego okresu. Po dwóch godzinach zwiedzania opuściliśmy obóz bardziej świadomi zbrodni przeszłości i z przeświadczeniem, że to w naszych rękach leży odpowiedzialność za lepszą przyszłość.

Później udaliśmy się do centrum Lublina. Po krótkim spacerze od Zamku aż do ścisłego rynku skierowaliśmy się do rynkowych restauracji
i kawiarenek na posiłek. Najedzeni, ale zmęczeni wyruszyliśmy w drogę powrotną do Rzeszowa.

Jestem pewna, że wizyta w Majdanku dla każdego z nas jest i zawsze będzie niezapomnianym doświadczeniem, które uświadomiło nam, jak ważna jest znajomość historii. Nie możemy dopuścić do tego, aby historia zatoczyła koło i zezwolić na cierpienie tylu niewinnych ludzi.

Monika Kondraciuk, 1F

Matura 2024
Latina exercenda
Przydatne linki

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.