Ikona dostępności

28.09.2021 r.

Koordynator Węgierskiej strony- Gábor Dombóvári

Koordynator wymiany IV LO  - Lazaro Luis Delgado Conde

Uczestnicy i opiekunowie strony polskiej :

IV Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika  - p. H. Jezierska

VI Liceum Ogólnokształcące im. Ambrożego Towarnickiego – p. M. Wójcik

Zespół Szkół Energetycznych im. gen. Władysława Sikorskiego – p. J. Cyran-Dzioch

Zespół Szkół Gospodarczych im. Mikołaja Spytka Ligęzy w Rzeszowie – p. K. Buraś

Zespół Szkół nr 2 im. T. Rejtana – p. K. Rabczak

16.09, 1 dzień : Nasza przygoda na Węgrzech rozpoczęta - wystartował projekt “Town-Twinning Meeting, European Dialogue for Young People”! Zaraz po przyjeździe mieliśmy okazję poznać innych uczestników projektu. Mieszkańcy różnych miast Europy, którzy wzięli udział w tym przedsięwzięciu, zaprezentowali się od jak najlepszej strony, opowiadając o swoich miastach, szkołach i krajach. Po obiadokolacji uczestniczyliśmy w grze  City Rally, polegającej na odnajdywaniu wyznaczonych punktów w mieście. Wykończeni po długim dniu poszliśmy spać, nie mogąc się doczekać kolejnych atrakcji.

17.09, 2 dzień: Rozpoczęliśmy zajęcia w grupach. Każdy został przydzielony do realizacji jednego z pięciu tematów. Grupie z naszej szkoły zostały przydzielone do omawiania problemy społeczne i ekologiczne, które chętnie rozważaliśmy. Okazało się, że mamy wiele wspólnego z osobami z różnych krajów. Po kolacji zapoznaliśmy się bliżej z innymi uczniami oraz kulturami, uczestnicząc w spotkaniu integracyjnym oraz próbując lokalnych przysmaków  pochodzących z miast biorących udział w projekcie.

18.09, 3 dzień : Pojechaliśmy na otwarcie Tirpak Festiwal. Była to oficjalna uroczystość, w której wzięli udział prezydenci, burmistrzowie i merowie miast partnerskich. Przedstawicielką miasta Rzeszowa była Wiceprezydent Rzeszowa Jolanta Kaźmierczak. Poświęciła nam ona kilka minut na rozmowę i wspólne zdjęcie. Później mieliśmy szansę spróbować lokalnych przysmaków oraz zapoznać się z kulturą węgierską. Braliśmy udział w grach ludowych (wyścigi ślimaków, balansowanie, test siły, węgierskie kręgle). Następnie wróciliśmy autobusem do hotelu, gdzie odbyło się podsumowanie dyskusji na tematy z dnia poprzedniego. Po kolacji, gdy już odpoczęliśmy, zaczęły się pokazy tańców ludowych oraz dyskoteka z przebojami w różnych językach.

19.09, 4 dzień Po śniadaniu szybko się spakowaliśmy i o 9:00 byliśmy gotowi do opuszczenia hotelu Korona. Wraz z innymi uczestnikami spotkania udaliśmy się do Sosto - ogrodu zoologicznego blisko Nyiregyhazy. Spędziliśmy 3 godziny na oglądaniu ciekawych okazów zwierząt. Około godziny 14:00 cała grupa z Rzeszowa wyruszyła w podróż powrotną do domu. Wszyscy uczestnicy wyjazdu, uczniowie oraz nauczyciele, wrócili bezpiecznie z podróży - szczęśliwi i z uśmiechami na twarzach. Jesteśmy zadowoleni, że mieliśmy okazję  uczestniczyć w tego typu spotkaniu - dialogu  młodzieży i liczymy na więcej takich inicjatyw.

Aleksandra Dobrzańska kl.3as / Wiktoria Czerwonka 2c

Zapraszamy do obejrzenia galerii oraz krótkich filmików:

Dziękujemy dyrektorom ZS nr 2, ZS Gospodarczych, SP nr 25  za przygotowanie różnorodnych materiałów promocyjnych na nasze rzeszowskie stoisko w Nyiregyhazie. Dziękujemy uczniom z ZS nr 2, ZS Gospodarczych, ZS Energetycznych i VI LO z Rzeszowa za wspólnie spędzony w tej podróży czas, a nauczycielom z ww. szkół za czujną opiekę i miłą atmosferę.

Do zobaczenia na kolejnych wyjazdach!

Galeria zdjęć
Matura 2024
Latina exercenda
Przydatne linki

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.