e-Twinning

eTwinning jest częścią Comeniusa, unijnego programu dla szkół.

2011-2012 “TELEUROPA”

Opis projektu. Uczniowie w grupach międzynarodowych (Polska, Bułgaria, Portugalia i Hiszpania) nagrywają wiadomościach o swoich krajach, o domach, miasta, święta i szkoły. Zadanie realizują, co dwa tygodni.

2010-2011 “Ahora te lo cuento”

Opis projektu interdyscyplinarnego- Język hiszpański i PP. W ramach projektu “Ahora te lo cuento” uczniowie napisali opowiadanie o kryzysie. Na jego postawie napisali scenariusz, a następnie nakręcili film. 

2009-2010 "5 lat eTwinningu w mojej szkole"

W Filharmonii Narodowej w Warszawie w dniu 18 marca 2010 odbyła się konferencja podsumowująca pięciolecie działalności eTwinning w Polsce. Nasza szkoła odebrała nagrodę publiczności w ogólnopolskim konkursie 5 lat eTwinningu w mojej szkole na przygotowanie strony internetowej omawiającej projekty zrealizowane w latach 2005-2009 w ramach Programu eTwinning.

Wraz z koordynatorem Luisem Delgado - nauczycielem języka hiszpańskiego - w pracę nad stroną zaangażowali się uczniowie:

  • Ewelina Pazdan
  • Piotr Wrotny
  • Daniel Ryszka
  • Łukasz Bojda

Zdjęcia w naszej galerii.

Strona przygotowana przez uczniów naszej szkoły

 2007-2008 "10x10x10"

Strona projektuStrona prezentacji IV LO

Koordynator projektu - Miguel Roa Guzman ze szkoły IES San Juan de Dios w Cadiz (Andaluzja w Hiszpanii)

Szkolny koordynator projektu - mgr Luis Delgado Conde

Projekt "10x10x10" ma na celu nawiązanie współpracy między uczniami i nauczycielami z dziesięciu szkół z różnych krajów. Projekt będzie się składać z dwóch etapów. W pierwszym etapie każda szkoła będzie wysyłać do koordynatora projektu (HISZPANIA) 10 fotografii o różnej tematyce poprzez e-mail. Koordynator wybiera 1 zdjęcie z każdego kraju. Następnie uporządkowuje je tak aby mogło powstać opowiadanie. Fotografie jednak nie będą miały ze sobą bezpośredniego związku ze względu na to, że będą pochodzić z krajów o różnych tradycjach kulturowych i obyczajowych. Każda z historyjek będzie napisana w 3 językach: hiszpański, angielski oraz języka ojczystym uczestnika. Po otrzymaniu przez koordynatora wszystkich historyjek, będą one opublikowane na stronie internetowej projektu. Po ukazanie się prac, każda z uczestniczących szkół będzie głosowała, przyznają różną ilość punktów w zależności od regulaminu. Nagroda będą dyplomy dla zwycięskiej szkoły oraz dla autora opowiadania.

W projekcie uczestniczą następujący uczniowie naszej szkoły:

  • Ewelina Pazdan- Ia
  • Ewelina Wylaz - Ia
  • Barbara Tarnowska – II g
  • Sandra Grot – II g
  • Katarzyna Płonka – II g
  • Aleksandra Mirowska- II i
  • Anita Jarecka – II c
  • Magda Sanojca – II e
  • Joanna Chłopik- Ij
  • Aleksandra Kler - II h
  • Bartosz Wróbel – I e
  • Marcin Holik - II b
  • Jakub Holik – II j
  • Diana Fajardo – II c

2006-2007 "Urbanizacja i architektura - wady i zalety"

Koordynator projektu - Emilio Navarro ze szkoły IES San Rosendo w Mondoñedo (Galicja w Hiszpanii)

Szkolny koordynator projektu - mgr Luis Delgado Conde

Uczniowie wymieniają informacje o historii i kulturze swoich miast, przedstawiając na stronie internetowej partnera fotografie i opisy najbardziej reprezentacyjnych budynków w mieście (Rzeszów), zawierające informacje o ich początkowej i obecnej funkcji. Ze strony internetowej możemy dowiedzieć się o tym jak ekonomia i ówczesny system polityczny wpłynęły na architekturę, urbanistykę i przeznaczenie opisywanych obiektów.

ą
Olga Filipek,
20 lis 2012, 12:45
ą
Olga Filipek,
20 lis 2012, 12:45