Ikona dostępności
Przycisk zamknięcia
Wyszukaj
Przycisk zamknięcia

Sprawozdanie z realizacji projektu PO WER Malta 21 VII – 3 VIII 2019 r

  • Projekt Erazmus+ PO WER:  projekt realizowany przez FRSE ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER)  pt: „Obywatel Europy czyli wspólne korzenie i skrzydła”
  • Rodzaj zajęć: kurs języka angielskiego
  • Miejsce: Malta  - "EASY SCHOOL OF LANGUAGES"
  • Data pobytu: 21 VII – 3 VIII 2019 r.
  • Cel wyjazdu: 1) rozwijanie kompetencji językowych i komunikacyjnych; 2) poznanie Malty, jej historii i kultury; 3) dzielenie się zdobytą wiedzą i doświadczeniem, wykorzystanie zdobytej wiedzy w praktyce
  • Efekty:
  1. Udział w projekcie umożliwił mi praktyczną naukę języka angielskiego. Przed wyjazdem na Maltę uczestniczyłam w 3- miesięcznym kursie wprowadzającym, by podczas pobytu na Malcie kontynuować poznawanie języka obcego w teorii i codziennym życiu. Na wyjeździe zajęcia odbywały się wyłącznie w języku angielskim, ich uczestnikami były osoby pochodzące z różnych krajów świata (m.in. z Brazylii, Kolumbii, Francji, Włoch). Przełamywanie bariery mówienia odbywało się w niezwykle przyjaznej atmosferze, a wyjątkowo ciekawa forma lekcji sprzyjała ćwiczeniu i utrwalaniu omawianych zagadnień językowych. Dzięki temu systematycznie wzbogacał się słownik wyrazów obcych i poprawność jego użycia. Zajęcia prowadzone były w nielicznych grupach (około 10 osób), szybko zawiązywały się serdeczne znajomości a nauka okazała się niezwykle efektywna, dostosowana do konkretnych potrzeb zespołu.

Ważnym doświadczeniem językowym okazało się również mieszkanie u maltańskiej rodziny. Konieczność porozumienia się w codziennych sytuacjach życiowych, miła atmosfera w domu, kontakt z innymi uczestnikami różnych kursów (rodzina przyjmowała do trzech osób), to naturalne warunki, w których szybko utrwalają się rozwijane kompetencje komunikacyjne, nabiera się coraz większej motywacji do pracy.

 

  1. Udział w projekcie dał mi możliwość poznania kultury i historii Malty, jej topografii, ale także okolicznych wysp (Gozo, Comino). Wolne popołudnia, a zwłaszcza weekendy, można było poświęcić na zwiedzanie atrakcji historycznych (zabytków np. Valletty, Mdiny, Mosty, Victorii), urokliwych klifów i plaż (np. klify Dingli, plaża – Mellieha, Błękitna Grota), czy bajowych uliczek chociażby wioski Papaya.  Bardzo dobrze rozwinięta sieć komunikacji publicznej (promy i autobusy) sprzyjała samodzielnym wyjazdom, a szeroka oferta biur turystycznych zapewniała dodatkowo opiekę przewodnika.  Ponadto mieszkanie u maltańskiej rodziny dawało szansę poznania nie tylko krewnych i znajomych „domu”, ale też relacji międzyludzkich, charakterystycznych dla regionu zwyczajów (w tym żywieniowych), obrzędów religijnych.

 

  1. Dzięki udziałowi w projekcie mogłam rozpocząć praktyczną naukę języka angielskiego, poszerzyłam swoją wiedzę o życiu, historii  i kulturze mieszkańców Malty, nawiązałam nowe znajomości i dziś mogę dzielić się zdobytym doświadczeniem, inspirować innych do rozwoju, pomagać w organizowaniu ważnych dla szkoły inicjatyw (w związku z projektem). Przeżyte na Malcie chwile, zdobyta wiedza, mogą być wstępem do rozmaitych dyskusji, pretekstem do sięgania po nieznaną dotąd literaturę, szukania analogii i różnic w komunikowaniu się różnymi językami.

Prezentacja:

https://drive.google.com/file/d/1HartmAhh3R2Z46KviRrG9dxffOV6HZs8/view?fbclid=IwAR1B41mfN0-UWjXal379ubx8HUWFXJb4iYwBrtvuK0E-6QTtUbyBOQ5r970

 

 

dr Jolanta Koczela

nauczycielka języka polskiego

Galeria zdjęć
Biblioteka
Internat
Działalność SU
Pedagog szkolny
Matura 2025
Latina exercenda
Przydatne linki

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Zamknij