Miejsce: Edynburg - " Edinburgh School of English” – szkoła językowa.
Data pobytu: 5 – 16 sierpnia 2019 r.
Rodzaj zajęć: Kurs języka angielskiego.
Projekt realizowany przez FRSE ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój PO WER pt: „ Obywatel Europy, czyli wspólne korzenie i skrzydła”.
Dwa tygodnie spędzone na kursie języka angielskiego w ramach projektu POW ER były dla mnie czasem aktywnym i wielowymiarowym. Od 5 do 16 sierpnia 2019 roku doskonaliłam swoje kompetencje oraz umiejętności językowe pod okiem doskonałych nauczycieli -lektorów, a także w towarzystwie ludzi z różnych zakątków Europy, a nawet świata...W mojej grupie zajęciowej znalazły się osoby z Francji, Hiszpanii, Grecji, Włoch, Korei Północnej czy Arabii Saudyjskiej. Język angielski stał się wszechobecny nie tylko w ramach szkolnych ćwiczeń, ale również w rozmaitych sytuacjach komunikacyjnych, ponieważ byłam gościem szkockiej rodziny. Codzienność w domu Pauline i Jamesa, w sklepie, szkole czy autobusie pozwalała na intensywną oraz praktyczną naukę języka obcego. Podobnie jak organizowane przez naszą szkołę wycieczki popołudniowe.
Formy działań moich nauczycieli też temu sprzyjały. Preferowali oni te wyzwalające aktywność uczestników kursu, pracowaliśmy metodą projektu, poznając na przykład miejsca oraz zabytki szczególnie znaczące dla topografii Edynburga.
Wielonarodowościowe spotkanie również mnie wzbogaciło, sprowokowało do konfrontacji oraz otworzyło na nowe zjawiska z zakresu socjokultury. Miałam okazję poznać sposoby doskonalenia języka obcego oraz interesujące pomysły na realizację zagadnień dydaktycznych.
Czas kursu, w którym uczestniczyłam, przypadł na okres, kiedy odbywa się Edinburgh Art Festival. Towarzyszyły mu liczne imprezy artystyczne, a sporo z nich można było obserwować na ulicach miasta. Pojawiło się tu wielu akrobatów, muzyków, komików i innych, różnorodnych osobowości scenicznych. To również było interesujące doświadczenie...
Miasto, w którym spędziłam dwa tygodnie wakacji, budzi zachwyt. Z jednej strony urzeka klasyczna i majestatyczna zarazem architektura, z drugiej - dzika oraz nieokiełznana natura z elementami pejzażu morsko-górzystego.
Pobyt w Szkocji pozwolił mi nie tylko na rozwinięcie umiejętności i kompetencji językowych, ale również wsparł mój rozwój osobisty. Wierzę, że te doświadczenia wpłyną na jakość mojej pracy nauczyciela humanisty oraz ułatwią w przyszłości podejmowanie zadań o charakterze międzynarodowym.
Prezentacja:
Sabina Magryś
nauczycielka języka polskiego
IV Liceum Ogólnokształcącego
im. Mikołaja Kopernika w Rzeszowie