Szukaj

Madryt - Centrum Wymiany Międzynarodowej

Od 2008 roku, we wrześniu, grupa uczniów IV LO w Rzeszowie bierze udział w wyjeździe edukacyjnym do Hiszpanii. W czasie tygodniowego pobytu uczniowie mają w programie zorganizowane przez Centrum Wymiany Międzynarodowej wycieczki po Madrycie, wyjazdy do Toledo, El Escorial i Alcalá de Henares . W Madrycie odwiedzają muzeum Prado, jedno z najważniejszych i najbogatszych muzeów na świecie, Narodowe Muzeum Królowej Zofii, Pałac Królewski i inne ciekawe miejsca. Dzięki temu wyjazdowi edukacyjnemu młodzież może doskonalić znajomość języka hiszpańskiego oraz poznać codzienne zwyczaje Hiszpanów. W czasie wolnym uczniowie, mają okazję skosztować lokalnych przysmaków takich jak tapas, pulpo (ośmiornica), churros, tortilla (omlet hiszpański) lub paella. Inicjatorem wyjazdów jest prof. Luis Delgado Conde, prof. Elżbieta Nowak.

Strona Międzynarodowego Centrum Wymiany w Madrycie (CIE): http://www.educa.madrid.org/web/cie.madrid

Relacja z wyjazdu wrzesień 2017 r.

8 października 2017 r. rozpoczęliśmy naszą przygodę z Madrytem. Pani Dyrektor Danuta Stępień, pan profesor Luis Delgado Conde (organizator wyjazdu) oraz my – dziesięcioro uczniów z IV LO wylądowaliśmy na lotnisku Barajas. Następnie, udaliśmy się do centrum Madrytu – na Plac Puerta del Sol. Wieczorem zostaliśmy zakwaterowani w Centrum Wymiany Młodzieży na obrzeżach miasta. Drugiego dnia zwiedzaliśmy Palacio Real – rezydencję królewską zaprojektowaną przez włoskich mistrzów i poszliśmy na najbardziej rozpoznawalny madrycki plac – Plaza Mayor. Później, zwiedzaliśmy Muzeum Królowej Zofii, gdzie znajdują się arcydzieła takich malarzy jak Pablo Picasso, Salvador Dali i Joan Miró. We wtorek zobaczyliśmy panoramę całego miasta i poszliśmy na spacer do królewskiego parku – Parque del Buen Retiro. Po południu wybraliśmy się do Muzeum Prado – jednego z największych muzeów świata, ze wspaniałą kolekcją dzieł Velázqueza, Goi i innych znanych artystów. W środę pojechaliśmy do, oddalonego o 45 km od Madrytu, El Escoliar. Zwiedzaliśmy tam renesansowy zespół pałacowo-klasztorno-biblioteczny.
We czwartek pojechaliśmy do Toledo, pięknego miasta pod Madrytem. Zwiedziliśmy tam stare miasto i zobaczyliśmy wiele zabytków. W piątek byliśmy w Acala de Henares, gdzie oprócz zwiedzania miasta mieliśmy okazję poznać historię tamtejszego uniwersytetu. W sobotę rano spakowaliśmy się, posprzątaliśmy pokoje i pojechaliśmy na lotnisko, skąd wylecieliśmy do Polski. Tak zakończył się nasz niezapomniany i bardzo ciekawy wyjazd do Madrytu, za który bardzo dziękujemy.

Relacja: Weronika Bielec i Hubert Rybka klasa 1a.

Biblioteka
UKS Czwórka
Działalność SU
Pedagog szkolny
Matura 2019
Łacina w 4 LO
Przydatne linki

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.