Ikona dostępności
Wyszukaj

Teneryfa

Wyjazd edukacyjny na Teneryfa

Od roku 2015, co roku, grupa uczniów IV LO w Rzeszowie bierze udział w wyjeździe edukacyjnym na Wyspy Kanaryjskie (Teneryfa).

Wycieczka na Teneryfę nie jest tylko wyprawą krajoznawczą, ale też bardzo dobrą lekcją historii, geografii i kultury. W ciągu tych kilku dniu uczniowie mogą sprawdzić na jakim poziomie są ich języki obce. W czasie tygodniowego pobytu uczniowie mieli w programie wycieczki po malowniczej Santa Cruz de Tenerife gdzie odwiedzali ciekawe miejsca (muzeum, kościoły, parki, etc), odbyli również wycieczkę do Narodowego Parku Teide , położonego w większości na wysokości powyżej 2000 metrów, pełnego życia roślinnego i zwierzęcego, zobaczyli największy park na Wyspach Kanaryjskich - obowiązkowy cel wycieczki dla wszystkich zwiedzających Teneryfę. W programie również znajduje się wypad do największego i najfajniejszego parku zoologicznego Loro Parque, będącego numerem 1 w Europie i numerem 2 na świecie. Koordynatorami i inicjatorami wyjazdów są prof. Elżbieta Nowak i prof. Luis Delgado Conde.

Relacja z wyjazdu - Teneryfa 10 - 17 marca 2019 r.

W dniach 10-17 marca bieżącego roku uczniowie naszej szkoły wraz z opiekunami, prof, Luisem Delgado-Conde, prof. Bartłomiejem Prokopem, prof. Marzeną Hajduk-Stelmachowicz i prof. Helena Jezierską zwiedzali bajkową Teneryfę, ciesząc się słońcem i czasem wolnym od zajęć dydaktycznych.

Spędzaliśmy czas na plaży, zarówno pływając jak i opalając się. Odwiedziliśmy Santa Cruz de Tenerife, miasto o robiących wrażenie zabudowie i atmosferze. Zobaczyliśmy tam między innymi Auditorio de Tenerife – centrum artystyczne, Plaza de España, Municipal Market Our Lady of Africa La Recova, Calle del Castillo oraz Iglesia de la Concepción – Kościół Niepokalanego Poczęcia. Następnego dnia pojechaliśmy do Parku Narodowego Teide, by oprócz zapierających dech egzotycznej flory i fauny zobaczyć największą atrakcję rezerwatu – wulkan Teide, trzeci co do wielkości wulkan na świecie.

Mieliśmy także okazję uczestniczyć w przygotowaniach do karnawału. W pobliżu miejscowości La Laguna zostaliśmy ugoszczeni przez ludzi, którzy własnoręcznie wykonują dekorację, wyklejając je różnego rodzaju ziarnami. Pozwolono nam samym spróbować tej żmudnej pracy, którą nasi gospodarze wykonują dobrowolnie w ramach zajęcia wolnego czasu. Dwa dni później wybraliśmy się do Loro Parque – imponującego zoo, gdzie mieliśmy bliskie spotkanie z mnóstwem gatunków egzotycznych zwierząt, z których najbardziej imponującymi były orki. Po pobycie w Loro Parque pojechaliśmy do Puerto de la Cruz, urokliwego miasteczka o nietypowej atrakcji – czarnej plaży, uformowanej z piasku wulkanicznego.

Wycieczka była pełna wrażeń, godna zapamiętania do końca życia. Mamy nadzieję, że kiedyś będziemy mogli powtórzyć nasz wyjazd w tak wspaniałej atmosferze.

Relacja z wyjazdu - Teneryfa 15-22 marca 2018

W dniach 15-22 marca bieżącego roku grupa 39. uczniów klas pierwszych i drugich, pod opieką Pani dyr. Danuty Stępień, Prof. Luisa Delgado Conde i Prof. Elżbiety Nowak, wyruszyła na jedną z wysp Kanaryjskich – Teneryfę.

Dzięki szerokim kontaktom nauczyciela języka hiszpańskiego – Prof. Luisa Delgado - to już trzeci raz z rzędu nasi licealiści mieli okazję wykorzystać zdobyte umiejętności  w naturalnych warunkach kraju hiszpańskojęzykowego. Uczniowie zapoznali się nie tylko z najważniejszymi atrakcjami wyspy, takimi jak: Pico del Teide, Loro Parque, stolicą Santa Cruz de Tenerife, San Cristóbal de La Laguna itp., ale również zawarli przyjaźnie z rówieśnikami ze szkoły z San Andres. To było niezapomniane przeżycie.

Relacja z wyjazdu - Teneryfa 16-23 marca 2017

W dniu 16 marca 2017 roku o godzinie 4.30, 39 osób razem z Panią Dyrektor- Danutą Stępień, Panią Profesor- Elżbietą Nowak i Profesorem Luis’em Delgado Conde wyruszyliśmy na podbój gorących Wysp Kanaryjskich. Wycieczkę rozpoczęliśmy w cudownych humorach, które towarzyszyły nam w każdym ze spędzonych tam dni. Wylot z lotniska w Krakowie- Balicach zaplanowany był na godzinę 8.20 i zgodnie z planem kilka minut później znajdowaliśmy się kilka kilometrów nad ziemią. Po kilku godzinach męczącego lotu dolecieliśmy na słoneczną Teneryfę. W trakcie pobytu mieliśmy wiele okazji by dokładnie zwiedzić stolicę tej niezwykle malowniczej wyspy- Santa Cruz de Tenerife. Jak się okazało już po pierwszym dniu nie było tam miejsca, które okazało by się nam obce. Wraz z kolejnymi dniami eksplorowaliśmy nowe zakątki wyspy. W planach mieliśmy zdobycie najwyższego ze szczytów Hiszpanii- Pico del Teide, lecz niesprzyjające warunki pogodowe (-2°C!!!) zmusiły nas do zmiany zamiarów. W zamian za to popołudnie spędziliśmy w miasteczku San Cristóbal de La Laguna. Kolejne dni były równie pełne wrażeń co dwa pierwsze. Nie mogłabym nie wspomnieć o wypadzie do Loro Parque. Niezwykłe pokazy zwierząt na długo zostaną z nami, a w szczególności bardzo mokry pokaz orek, który nie pozostawił na nas suchej nitki (i to dosłownie). Malownicze miasteczko- Puerto de la Cruz równie nie pozwoli nam o sobie szybko zapomnieć.

Po tych kilku ekscytujących dniach nadszedł czas na chwilę spokoju i relaksu na jednej z wielu cudownych plaż, na Las Teresitas. Słońce  było tak bardzo jadowite, że niektórzy z nas dalej borykają się ze schodzącą skórą z dekoltów czy pleców. Ale jak każdemu z nas dobrze wiadomo, wszystko co dobre kiedyś się kończy. No i w końcu nadszedł 23 marca, czwartek, dzień powrotu do szarej rzeczywistości. Ze smutnymi wyrazami twarzy wsiedliśmy do autobusu, który miał zawieźć nas na lotnisko, a ze łzami w oczach weszliśmy na pokład samolotu, który miał zabrać nas do Polski. Wszyscy jednogłośnie uważamy, że ten wyjazd był bardzo udany. Wycieczka okazała się nie tylko wyprawą krajoznawczą, ale też bardzo dobrą lekcją historii, geografii i kultury. W ciągu tych kilku dniu mogliśmy sprawdzić na jakim poziomie są nasze języki obce i jak wiele pracy przed nami. Wyjazd umożliwił również zawiązanie znajomości, które (mam nadzieję) w przyszłości będą owocować bardzo dobrymi kontaktami.

Bardzo dziękujemy kadrze, która podjęła tak wielkie wyzwanie i zgodziła się przygotować dla nas całą wycieczkę. A w szczególności  Panu Profesorowi Delgado, który okazał się niezastąpiony w swoim fachu.

Galeria zdjęć
Biblioteka
Internat
Działalność SU
Pedagog szkolny
Matura 2024
Latina exercenda
Przydatne linki

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.