Ikona dostępności
Przycisk zamknięcia
Wyszukaj
Przycisk zamknięcia

Sprawozdanie z realizacji projektu PO WER Edynburg 5.08-16.08.2019 r.

Miejsce: Edynburg, Szkocja, Wielka Brytania – „Edinburgh School of English” – szkoła językowa.

Data pobytu: 5 – 16 sierpnia 2019 r.

Rodzaj zajęć: Kurs metodyczny – „Aktywna Metodologia”.

Projekt realizowany przez FRSE ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój PO WER pt: „Obywatel Europy czyli wspólne korzenie i skrzydła”.

Edynburg jest miastem, do którego się wraca. Trzykrotnie odwiedziłem to miasto zimą i szukając kursu zdecydowałem się na odwiedzenie stolicy Szkocji po raz kolejny, tym razem latem. Jego architektura, otaczająca go przyroda i niepowtarzalna atmosfera są w stanie zauroczyć każdego, a w szczególności miłośnika Wielkiej Brytanii, jakim jestem od dawna.

  Kurs „Active Methology” oferowany przez „Edinburgh School of English” zgromadził pięciu nauczycieli, chętnych poszerzać swoją wiedzę i dzielić się swoimi doświadczeniami podczas zajęć, od poniedziałku do piątku w godzinach od 9.00 do 13.30, z półgodzinną przerwą na drugie śniadanie. Zajęcia prowadzane były przez dwie bardzo doświadczone nauczycielki tej szkoły: Iselę oraz Ruth. W bardzo interesujący sposób przedstawiały nam nowoczesne trendy w nauczaniu języka angielskiego, wzbogacone o ćwiczenia, które sami wykonywaliśmy, oraz użycie technik informacyjno-komunikacyjnych podczas prowadzonych zajęć.

  Po czasie spędzonym na naukę w teorii i praktyce, szkoła oferowała wiele wycieczek i wyjść popołudniowych i wieczornych. Pierwszego dnia, można było poznać najważniejsze miejsca w Edynburgu wraz z jego historią. W następnych dniach, uczestnicy różnych kursów odwiedzili Ogród Botaniczny, przeszli wzdłuż wybrzeża do wyspy Cramond, która jest odcinana od lądu przypływami oraz brali udział w nauce szkockich tańców. Ponadto, można było wziąć udział w spektaklach, happeningach, występach ulicznych i koncertach odbywających się w ramach międzynarodowego corocznego festiwalu.

  Każdy mógł również zorganizować czas we własnym zakresie i wejść na Arthur’s Seat, żeby zobaczyć panoramę Edynburga; zwiedzić zamek oraz pałac Hollyrood wraz z jego galerią. Sam przed wyjazdem zaplanowałem dwie wycieczki, jedną na granicę Anglii i Szkocji, gdzie zobaczyłem słynny mur cesarza Hadriana (Hadrian’s Wall) oraz zwiedziłem muzeum Roman Vindolanda, w pobliżu którego znajdował się obóz rzymski, zbudowany w I wieku. Druga wycieczka to spacer wzdłuż jeziora Loch Lomond, zdjęcia z mitycznymi Kelpies oraz zwiedzanie zamku w Sterling.

  Możliwość uczestnictwa w projekcie to niesamowita i niepowtarzalna przygoda, która sprawia, że człowiek chce się więcej uczyć i poznawać nowe rzeczy. To nie tylko nauka, lecz poznanie tradycji i zwyczajów danego kraju, jego kuchni oraz kultury, jak również spotkanie rdzennych mieszkańców odwiedzanych miejsc.

Prezentacja:

https://drive.google.com/file/d/1q9T9TTkVNwJ7GMayu5LIzEWuqAaO020L/view?fbclid=IwAR1B41mfN0-UWjXal379ubx8HUWFXJb4iYwBrtvuK0E-6QTtUbyBOQ5r970

  Leszek Posiewała

  nauczyciel języka angielskiego

Galeria zdjęć
Biblioteka
Internat
Działalność SU
Pedagog szkolny
Matura 2024
Latina exercenda
Przydatne linki

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Zamknij