Szukaj

Relacja z projektu Erasmus+ "Viajero Virtual"

07.02.2019 r.

Relacja z projektu Erasmus+ "Viajero Virtual"

w Walencji (Hiszpania)

27.01-01.02.2019

Niedziela 27.01

Około godziny 1.00 w nocy na przystanku PKS w Rzeszowie spotkaliśmy się, uczniowie klas Ia – Julianna Rembisz, Ic – Julia Węglowska i Marcel Członka, Ie – Julia Jarząb i Ih – Urszula Lotczyk, wraz z opiekunami – prof. Luisem Delgado i prof. Bartłomiejem Prokopem. Niedługo potem nasz bus do Krakowa ruszył, a następnie wsiedliśmy do samolotu, by po kilku godzinach lotu z przesiadką znaleźć się w uroczym Manises, miasteczku pod Walencją. Z portu lotniczego zabrali nas nasi nowi przyjaciele, u których zakwaterowaliśmy się i poszliśmy zobaczyć się z pozostałymi gośćmi z Włoch, Portugalii, Bułgarii i Niemiec.

Poniedziałek 28.01

O ósmej rano rozpoczęły się lekcje, w których mieliśmy okazję uczestniczyć. Po około godzinie zostaliśmy zaproszeni na słodkie śniadanie w kafeterii szkolnej. Następnie udaliśmy się na aulę, gdzie oficjalnie nas powitano i rozdano identyfikatory. Reprezentanci każdego kraju, rozpoczynając od Hiszpanii, przedstawili prezentację na temat swoich państw w dwóch językach – hiszpańskim i angielskim. Po wszystkim udaliśmy się do domów. Nasi gospodarze wieczorem zabrali nas do bajecznej Walencji. Spacerowaliśmy, poznawaliśmy miasto, kupowaliśmy pamiątki, nawiązywaliśmy pierwsze kontakty i poznawaliśmy tamtejszą kulturę.

Wtorek 29.01

Po pierwszej lekcji zebraliśmy się przed szkołą, po czym  wsiedliśmy do autokaru, który zabrał nas do Walencji. Wysiedliśmy przy Muzeum Nauki Księcia Filipa. Po obejrzeniu wystaw i zrobieniu kilku pomysłowych zdjęć przenieśliśmy się na starówkę, gdzie zwiedziliśmy najważniejsze zabytki Walencji: Pałac Marqués de Dos Aguas, Plac Królowej, Katedrę w Walencji, Basilica de la Virge dels Desamparats, Lonja de la Seda, Mercado Central, Torres Serranos, Palacio de Benicarló, Palacio de Baylía, Palacio del Marqués de Scala, Palau de la Generalitat, Almoina, AlmudÍn, Palacio de Boil Arenós, Ayuntamiento de Valéncia, Torres de Quart, Estación del Norte. Wieczorem Hiszpanie zabrali nas do parku w starej dolinie rzeki, gdzie mogliśmy odpocząć i poznać się bliżej.

Środa 30.01

W środę z samego rana udaliśmy się do malowniczej miejscowości Peñiscola. Dotarliśmy do auli i obejrzeliśmy krótkie filmiki o Peñíscoli, miasteczku, które niegdyś było siedzibą antypapieża Benedykta XIII. Zaraz potem ruszyliśmy zwiedzić to miejsce. Spacerowaliśmy po urokliwych uliczkach, weszliśmy do pozostałości zamku Templariuszy i chodziliśmy wzdłuż piaszczystej plaży, podziwiając niezwykłe widoki. Po powrocie spotkaliśmy się z naszymi gospodarzami, którzy niestety nie mogli towarzyszyć nam w  wycieczce.

Czwartek 31.01

Pierwsza lekcja minęła bardzo szybko, zaraz po niej wszyscy zebraliśmy się na głównej auli, by dowiedzieć się, co mieliśmy w planie robić tego dnia. Razem udaliśmy się do Muzeum Fotografii i Muzeum Ceramiki, z których słynie Manises. Po powrocie do szkoły wspólnie usiedliśmy do stołu i zjedliśmy pyszną paellę – typowe danie Walencji na bazie ryżu. Przedstawiciele każdego kraju zaśpiewali piosenki w swoim ojczystym języku. My wybraliśmy utwór Dawida Podsiadło – „W dobrą stronę”, który bardzo spodobał się pozostałym i rozkręcił zabawę. Nastrój podtrzymał dwukrotny występ naszej koleżanki – Urszuli „Elvis” Lotczyk, która zaśpiewała „Mi gente” i „X equis”. Wieczorem zostaliśmy zaproszeni przez naszych przyjaciół z Hiszpanii na partię gry w kręgle. Spędziliśmy ten dzień pełni energii, nie czując, że rozstanie jest już bliskie.

Piątek 01.02

W piątek około godziny ósmej stawiliśmy się pod szkołą. Byli z nami Hiszpanie, Włosi, Portugalczycy i Niemcy, Bułgarzy mieli lot powrotny dużo wcześniej od nas. Pożegnanie przeciągało się w nieskończoność. Nikt z nas nie chciał się rozstawać. Znaliśmy się krótko, ale widzieliśmy, że niektóre przyjaźnie przetrwają długi czas. Mamy nadzieję, że uda nam się utrzymać z naszymi znajomymi stały kontakt.

 

 Julianna Rembisz, Julia Węglowska, Marcel Członka, Julia Jarząb, Urszula Lotczyk

Galeria zdjęć
  • Relacja z projektu Erasmus+ "Viajero Virtual"
  • Relacja z projektu Erasmus+ "Viajero Virtual"
  • Relacja z projektu Erasmus+ "Viajero Virtual"
  • Relacja z projektu Erasmus+ "Viajero Virtual"
  • Relacja z projektu Erasmus+ "Viajero Virtual"
  • Relacja z projektu Erasmus+ "Viajero Virtual"
  • Relacja z projektu Erasmus+ "Viajero Virtual"
  • Relacja z projektu Erasmus+ "Viajero Virtual"
  • Relacja z projektu Erasmus+ "Viajero Virtual"
  • Relacja z projektu Erasmus+ "Viajero Virtual"
  • Relacja z projektu Erasmus+ "Viajero Virtual"
  • Relacja z projektu Erasmus+ "Viajero Virtual"
  • Relacja z projektu Erasmus+ "Viajero Virtual"
  • Relacja z projektu Erasmus+ "Viajero Virtual"
  • Relacja z projektu Erasmus+ "Viajero Virtual"
  • Relacja z projektu Erasmus+ "Viajero Virtual"
  • Relacja z projektu Erasmus+ "Viajero Virtual"
  • Relacja z projektu Erasmus+ "Viajero Virtual"
  • Relacja z projektu Erasmus+ "Viajero Virtual"
  • Relacja z projektu Erasmus+ "Viajero Virtual"
  • Relacja z projektu Erasmus+ "Viajero Virtual"
  • Relacja z projektu Erasmus+ "Viajero Virtual"
  • Relacja z projektu Erasmus+ "Viajero Virtual"
  • Relacja z projektu Erasmus+ "Viajero Virtual"
  • Relacja z projektu Erasmus+ "Viajero Virtual"
  • Relacja z projektu Erasmus+ "Viajero Virtual"
  • Relacja z projektu Erasmus+ "Viajero Virtual"
  • Relacja z projektu Erasmus+ "Viajero Virtual"
  • Relacja z projektu Erasmus+ "Viajero Virtual"
  • Relacja z projektu Erasmus+ "Viajero Virtual"
  • Relacja z projektu Erasmus+ "Viajero Virtual"
  • Relacja z projektu Erasmus+ "Viajero Virtual"
  • Relacja z projektu Erasmus+ "Viajero Virtual"
  • Relacja z projektu Erasmus+ "Viajero Virtual"
  • Relacja z projektu Erasmus+ "Viajero Virtual"
  • Relacja z projektu Erasmus+ "Viajero Virtual"
  • Relacja z projektu Erasmus+ "Viajero Virtual"
  • Relacja z projektu Erasmus+ "Viajero Virtual"
Biblioteka
UKS Czwórka
Działalność SU
Pedagog szkolny
Matura 2019
Łacina w 4 LO
Przydatne linki

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Zamknij informację o plikach Cookies