Ikona dostępności

Relacja z wyjazdu do Portugalii w ramach programu Erasmus

07.01.2020 r.
  • 16.12.2019r

O godzinie 11:40 nasza ośmioosobowa grupa: Aleksandra Nędza, Marta Masłowska, Wiktoria Midura, Hubert Najda z klasy 1hs oraz Diana Dyjak, Agnieszka Skoczylas, Julia Dziedzic z klasy 2h i Natalia Szczygieł z klasy 2f pod opieką Pań: prof. Katarzyny Beściak-Kocur i prof. Sabiny Magryś rozpoczęła z lotniska w Balicach ekscytującą wyprawę do Porto w Portugalii. Tam powitał nas koordynator wymiany ze strony portugalskiej - Pan Fernando i zawiózł do celu naszej podróży, uroczego miasteczka Barcelos. Stamtąd odebrali nas nasi gospodarze, a wieczorem wszyscy razem -  z nowymi koleżankami i kolegami z Turcji, Macedonii i Portugalii zwiedziliśmy pięknie oświetlone miasto.

• 17.12.2019r

Drugiego dnia udaliśmy się na wycieczkę do Coimbra ze słynnym uniwersytetem. Na miejscu zostaliśmy serdecznie przywitani przez studentów oraz podzieleni na trzy grupy. Każda z nich brała udział w zajęciach warsztatowych na temat: analizy sądowej, biotechnologii oraz antropologicznych prac wykopaliskowych.

Następnie  wysłuchaliśmy prezentacji na temat bioróżnorodności w morzach i oceanach. Zjedliśmy obiad w uniwersyteckiej stołówce,  przez co mogliśmy się poczuć jak prawdziwi studenci. Mieliśmy  także możliwość porozmawiania z młodymi Polakami przebywającymi w Coimbra w ramach wymiany studenckiej, którzy chętnie dzielili się swoimi doświadczeniami . Dzień  spędzony w jednym z największych portugalskich miast zakończyliśmy zwiedzaniem zapierającego dech w piersiach uniwersyteckiego ogrodu botanicznego.

• 18.12.2019r

Trzeciego dnia mieliśmy okazję poznać najpiękniejsze miasto Portugalii - Porto.

Po przybyciu na miejsce udaliśmy się na okoliczny targ z przepysznymi lokalnymi przysmakami oraz pamiątkami. Największą atrakcją był niezapomniany rejs po Duero. Obiad zjedliśmy w restauracji z typowymi portugalskimi potrawami, które wszystkim bardzo smakowały. Następnie zwiedziliśmy magiczną bibliotekę Harrego Pottera. Pomimo niezbyt dopisujących warunków pogodowych wszyscy byliśmy zauroczeni Porto.

• 19.12.2019r

Jeden z ostatnich dni spędziliśmy na leniwych przechadzkach po starówce urokliwego Barcelos i pogłębianiu więzi z nowymi przyjaciółmi , wiedząc jednak, że czas rozłąki zbliża się nieubłaganie.

• 20.12.2019r

O 3:30 wyruszyliśmy w podróż powrotną. Około godziny 17 zmęczeni, ale bardzo zadowoleni z możliwości wzięcia udziału w tak cudownej wycieczce, wróciliśmy do Rzeszowa. Nabyte umiejętności oraz znajomości będą nam towarzyszyć przez wiele lat. Wszyscy zgodnie stwierdziliśmy, że była to najlepsza przygoda w naszym życiu i chętnie byśmy ją powtórzyli.

Wiktoria Midura

Matura 2024
Latina exercenda
Przydatne linki

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.